28 november 2011

Christmas Craft Challenge

Zonder aankondiging hier waren er al een heleboel van jullie die hun nieuwsgierigheid niet konden bedwingen. De 'christmas craft challenge', want dat allitereert zo lekker. Het idee was om vanaf 6 december, want ná Sinterklaas, elke dag een zelfgemaakte kerstversiering te plaatsen.

Wij hebben namelijk altijd twee kerstbomen. Een voor mijn almaar groeiende verzameling kerstversiering, die al bijna mythische vormen begint aan te nemen. Niet vanwege de omvang, maar omdat ik op vakantie altijd op zoek ben naar kerstversiering. Dat is in augustus nog wel eens lastig. Als er dan geklaagd wordt dat er wel belangrijker dingen in augustus in Italië te doen zijn dan zoeken naar kerstspeld in een zomerhooiberg, heb ik mijn antwoord klaar. Zo klaar, dat iedereen het nu wel weet. "Ja Mam, als jij er niet meer bent, zullen we kwijlen van herinnering boven de doos met kerstspullen".

Goed, dat is dus die ene boom. Die andere boom mag vol felgekleurde kerstparafernalia. Nu was het dit jaar het plan om díe boom alleen met zelfgemaakte kerstversiering op te tuigen. Goed plan. De christmas craft challenge was geboren.

Nu krijg ik mailtjes van hen wier handen blijkbaar jeuken en die niet tot na de Sinterklaas kunnen wachten. En ze hebben ook wel gelijk. Als je iets voor de kerst wilt maken, moet je niet zo lang meer wachten. Niemand maakt nog ballen op 24 december, tenslotte. Dus, beste lezers, ik ben om. We gaan van start. Ik denk niet dat ik alle dagen tot aan de Kerst vol maak, maar we zullen zien hoe ver we komen.

We tellen af naar Kerst, vanaf morgen 29 november. Telt u mee?

From tomorrow on: the Christmas Craft Challenge. Various e-mails convinced me to start earlier, so we all have more time to finish our Christmas preparations.  I try to present a handmade decoration almost every day. I probably won't last till december 25, but let's see how far we get. I have three helpers around the house and they are very eager! 


The idea was born when we decided to make our second christmas tree an all handmade one. No more ugly christmas parafernalia anymore. 

2 opmerkingen:

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.