4 februari 2011

DWZI/This week I saw...

.... deze paar maten steeds maar weer opnieuw. Niet omdat ik ze maar niet onder de knie kan krijgen, maar omdat ik ze zóó mooi vind. Hele films spelen zich af in mijn hoofd op het moment dat ik deze maten speel. Strekking; het komt weer goed, ook al denk je nu van niet. Echt hoor, dat hoor ik erin. Ook iets onoverwinnelijks.  En dan speel ik het nog eens en nog eens. Of ik zeg tegen mijn kinderen: "Mooi he, vinden jullie het ook zo mooi?". Ja, mooi hoor, mompelen ze dan. Als mijn man voorzichtig vraagt of er nog meer mooie stukjes zijn, weet ik dat het tijd wordt om door te spelen.

...these few bars over and over again. Not to study them thoroughly, but because they're sóó beautiful. Complete motion pictures in my head. All about: things will turn out right, although you can't see it now. Really, that is what I hear in these bars. There's also something invincible about it.  And then I play it again and again. And say to the children:"Oh, so beautiful, don't you think it's beautiful?". Yes, they think it's beautiful. When my husband kindly informs wether there are other beautiful pieces, I know it's time to move on.

7 opmerkingen:

  1. Wat knap! (welk instrument bespeel je)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je voor de tip van Clavis!!
    en mooie compositie van je dwzi!
    ik hou van piano, ik heb het ooit gespeeld en eentje in huis gehad, maar met een kapotte klankbord was die toch wel vals! maar nog steeds heb ik mooie herinneringen aan piano (mijn beide ouders spelen)...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha,ha, of er nog méér mooie stukjes zijn...
    Mooi verbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.