14 december 2014

Reintje again

De zeefdruk aan de rechterkant maakte ik vorig jaar. Hij hangt aan een paar plakbandjes op mijn werkkamer. Dat is al een zeer prominente plek want de meeste zeefdrukken liggen bovenop of achter een kast. Voor Merlijne, een jarig vriendinnetje van Lauren, drukte ik de tekening, weliswaar iets vereenvoudigd, op stof om er een make-up tasje van te maken. Waar kinderen van tien make-up voor nodig hebben, mag u mij vertellen.

Op de lagere school begint het in het laatste jaar. Ineens hebben de meiden mascara op en dragen ze hun tas aan een arm die ze nogal moeilijk gebogen voor zich houden. Op schoolfeestjes hebben ze glitterjurken aan en hoge hakken waar ze zich wankel op voortbewegen. Hun lange losse haren wapperen ze voordurend van links naar rechts. Lauren zit in een combinatieklas met groep acht en waar ze altijd met elkaar gespeeld hebben, is nu een grote verwijdering. Groep zeven is zó kinderachtig. Zouden die van ons volgend jaar ook zo zijn?

Een vosje voor Merlijne was evident. Merlijne geeft Lauren iets met een uiltje en andersom geeft Lauren iets met een vosje. U herinnert zich wellicht Reintje? We deden Reintje voor Merlijntje nog maar eens dunnetjes over.

De voering maakte ik van een toile cirée van Petit Pan. Nou Petit Pan kan er wat van, maar wat een rotspul is toile cirée. En hoe belangrijk is het eigenlijk dat je een make-up tasje voor een tienjarige kan schoonmaken? Nou ja, dat zijn gedachten achteraf.


8 opmerkingen:

  1. Super mooi!Zo een tasje wil ik ook wel hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een meesterwerkje. Zo schoon!
    En de gedaanteverwisseling in groep 8, bij ons 6de leerjaar, is toch niet zo fel bij onze dochter. Van dat alles nog helemaal geen sprake ... En daar ben ik niet rouwig om!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi tasje! Ik zie in Jips klas (groep 8) een tweedeling; meiden die daar druk mee zijn en meiden die daar absoluut niet mee bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! Ha en wat grappig die tekst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.