29 maart 2014

Dromen en strepen

Mijn handen zijn bezige handen. Handen met vieze inktrandjes van het zeefdrukken. Kapotgeprikte vingers van het quilten. Mijn handen zijn geduldig. Gestaag breien ze voort. Rustig geleiden ze de stof langs het naaivoetje van mijn machine. Sneller, sneller, denkt mijn brein, maar mijn handen laten zich niet gek maken. 
Ik snap het niet, ik snap het niet, lawaait mijn hoofd bij het zien van een patroon om kant te breien, maar handen snappen het best. Gaandeweg de pen maken mijn handen het patroon als vanzelf. 

Handen doen. Ze dralen niet, ze dromen niet. Dat doet mijn hoofd wel, of is het mijn hart? Mijn hart droomt zich een plek om handen bezig te laten zijn. Van mooie stoffen, van strengen wol, van dik vilt, van leuke cursisten. Van Purl Soho, maar dan van mij. Handen en hart zijn er wel uit, maar wat zegt het hoofd?


Mijn handen breiden een sjaal en deden dat al eerder in andere kleuren. Het is een gratis patroon van Ravelry, dat toevalligerwijs (?) 'dream stripes' heet.  De batterij van mijn Canon heeft zich verstopt, dus u moet het doen met iPhone-foto's. 

Busy hands, my hands are. Dirty with ink from screen printing, sore fingers from quilting. Patient hands they are. They don't dream. That's the heart department. My heart is dreaming of a place for busy hands. From colored fabric, and wonderful skeins of wool, of felt and lovely students to take classes. From my own kind of Purl Soho. Heart and hands, they know already, but the head is still counting.....

My hands knitted another Dream Stripes Shawl. Black and white with neon pink border. Now, that's shocking pink! A few weeks ago, I knitted one in my favorite colors. 




8 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven! En nog veel mooiere sjaals. Mijn handen kunnen veel, maar dit niet. Prachtig gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het je niet na !!! Knap, heel knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ! Vooral de zwart-wit-roze... Mooi verhaal ook. Ik heb het ook wel andersom... In mijn hoofd lukt het perfect, maar die handen maken er een zooitje van ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sjaals en mooi en herkenbaar geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.