24 augustus 2012

Neon sailor's knot bracelets

De juf van Valentijn was dol op deze gele neon armband. Zo dol dat ze hem vroeg of zijn moeder er niet een voor haar wilde maken. "Ja ja, mama is gek", zei mijn moeder vroeger, als ze dacht dat we haar vakkundig om de tuin leidden.



Kortom, hoog tijd om deze -overigens uitstekende- juf even vriendelijk op haar eigen principes te wijzen. Zij spoort immers, als een goede juf, de kinderen altijd aan, om alles zelf te proberen!  Als bedankje aan het einde van het schooljaar, ja ik put nog even uit de oude doos,  maakte ik derhalve een doe-het-zelf-armband-pakket. Ik maakte een klein boekje van deze tutorial en deed dat samen met een stuk neon koord (watersportwinkel) in een blikje. De jongens droegen er beide een op vakantie en plots regende het verzoeken voor neon armbandjes.

Valentijn'   teacher liked his sailor's knot bracelet so much she asked him to ask me, to make one for her too. She is always, as a good teacher should, telling the children to find out how things work at their own. So I made her this little teasing present; the sailor's knot do-it-yourself-kit!

I made a little booklet out of  this tutorial and put it in a can together with a few yards of rope. A great small gift, if you ask me

8 opmerkingen:

  1. O, wat leuk zeg! En wat een goed idee om het op deze manier weg te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger droegen we deze op de zeilschool. Leuk dat ik ze nu weer zelf kan maken. En wat een leuk idee om er een diy kadootje van te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb je het kaartje ook zelf gemaakt? Het ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kaartje is zelf gemaakt, maar het tekeningetje heb ik op internet gevonden.

      Verwijderen
  4. Elise maakt er met mijn borduurgaren, niet direct jongensstoer :)
    Deze zou in het voeltbalteam van de jongste ook zeker scoren. En echt alweer een heel origineel cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zegt daar zoiets ! Mijn jongens doen niets liever dan macrame-armbandjes maken of gelijk wat en daar constant mee rond hun arm lopen. Ik toon hen zeker deze eens en ik ben zeker dat ze dat ook zullen willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig leuk, diep maar vooral meer op uit de 'oude doos'...

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.