16 augustus 2014

Gratis patroon: Seabiscuitje (voor Elmarietje)

De lijst met bekende paarden op Wikipedia kent 33 links. Daarvan ken ik er zeven. Wellicht vraagt u zich af wat ik moet met de lijst met bekende paarden, of bent u uit hetzelfde hout gesneden en googelt u ook dat het lieve lust is?

Ik zocht de naam van een bekend paard dat rijmt op 'ie' of 'ietje'. Deden we al een Reintje voor Merlijntje en een Lowietje voor Sophietje, nu was ik op zoek naar een paardennaam en het enige wat te binnen wilde schieten was Mr. Ed. Hoe kon ik Bonfire en Salinero vergeten? Of het Peerd van Ome Loeks? Waarom schoot Amerigo mij niet te binnen, het onderwerp Sinterklaas is toch hartstikke actueel? Nou ja, het rijmde ook allemaal niet. Tot ik Seabiscuit zag staan. Seabiscuitje voor Elmarietje. Het kan als je niet erg hangt aan een Engelse uitspraak.


Zo kwam het. Ik maakte een naamloos vosje met Lauren.  Een nieuwe sleutelhanger voor een nieuw schooljaar. En de oude was ook kwijt, trouwens. Andere kinderen krijgen nieuwe tassen, kleren en wat al niet. Mijn schaap mag haar eigen sleutelhanger maken. Het idee komt van een USB hoesje dat ik ooit een won bij Honderdprocent Heppie.

 Lauren bracht het er keurig van af en vol moederlijke trots liet ik het resultaat zien op facebook. Al gauw kreeg ik een reactie van een vriendin uit Australië, of ik ook een patroon had voor paarden, voor haar jarige paardenmeisje.Vierentwintig uur later had ik dat inderdaad. Ook voor u. Hier kunt u het patroon en de beschrijving (in het Engels) vinden. Je kunt een kleinigheidje meenemen in deze sleutelhanger en het formaat zorgt ervoor dat je hem terug kunt vinden in een tas vol spullen .Niet onbelangrijk voor een sleutelhanger. 

5 opmerkingen:

  1. Ohhhhh wat zijn ze super ! Leuk om zo te variëren op een bestaand patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof gemaakt zeg,misschien nog een idee om voor mijne zoon te maken maar dan eens uit zoeken om een dino of zo te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat mooi! Paardje én vosje zijn superschattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elmarietje is nu een Happy Grietje. Super mooi, dank Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn echt supertof ! Moet ik onthouden !

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.