4 juni 2012

Kobo to go



Nu vrijwel iedereen zijn vakantie geregeld heeft, zullen wij ook eens aan wat plannenmakerij moeten geloven. Vijf harde eisen heb ik:
  • Mooi weer ( Als in "pff, warm he)
  • Lekker eten ( is bijna alles behalve Thais en Chinees)
  • Mooi plekje op een rustige camping (Als ik een talent mag noemen is het wel dat om het perfecte plekje op een camping te regelen. Dat mijn man en kinderen mij op dat moment even niet willen kennen, neem ik - of  nemen zij- dan maar even voor lief.)
  • Overdag leuke dingen doen ( Denk aan: zwemmetje, stadje, lunch in mooie tuin, museum, bergwandeling, bootje. Dus niet: raften, iets met hangbruggen en de Mont Ventoux opfietsen.)
  • 's Avonds met een boek en een glas wijn voor de tent. Liefst nog met blote benen.

Zo makkelijk als wat! Zolang wij maar zuidwaarts rijden. En in dat rijden zit het venijn. Niet vanwege kilometervrees of wagenziekte, maar vanwege die volgepakte auto. Vijf mensen, die steeds groter worden, met tassen die steeds groter worden, met een tent die een tentje heeft gekregen én een groot krat boeken.


Dus heb ik van mijn verjaardagsfonds een e-reader gekocht. Ik ben overstag. Een Kobo touch is het geworden. Hij kwam als een van de beste uit de test van de Consumentenbond (heb ik horen verluiden...) en, veel belangrijker, de plaatselijke boekhandel verkoopt hem. En de plaatselijke boekhandel moet altijd blijven bestaan. Een mens heeft zekerheden nodig in het leven.

Mijn Kobo heeft natuurlijk een hoesje nodig. Ik koos een folklore-achtig motiefje als tegenhanger voor de opmars van het digitale boek. Met mijn initialen op de achterkant. Wie doet een gokje voor de W?

I'm a booklover. And vacation equals reading to me. As does sunny water and delicious lunches, by the way. But bringing 15 books, and ourselves and two tents is rather a lot for our car. So with some birthday money I bought an e-reader. At the local bookshop, because I want the bookshop to stay forever in my town. Amazon might be convenient, there's nothing better than getting lost in a real bookshop. 

My Kobo sleeve had to be a little folksy. To give some competition to my digital surrender. It has my initials on the back. I bet you'll never guess what my second name is. 

6 opmerkingen:

  1. Tsja, wij hebben sinds kort ook een tablet (vooral voor filmpjes en spelletjes, inderdaad ook voor de vakantie). En je hoes voor je e-reader is prachtig geworden. Zo kun je het nog een beetje personaliseren vind je ook niet...
    Fijne avond. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vakantielijstje copy-paste ik even! :) Dat wil ik ook namelijk!
    Hier nog wel van de papieren boeken, zo lang als ik het kan rekken... Gaaf hoesje & dat mis ik dan weer bij boeken.
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Knoopjes Voor de foto graaide ik een paar all time favorieten van de plank. Hemelse golven is niks aan, maar die stond zo mooi bij het hoesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou zeggen: Kom naar Portugal toe! (ik moet ook nog vakantie plannen maken... en ik ben niet zo van plannen maken....)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spelletjes, boeken alles in één, scheelt inderdaad een pak ruimte met 5 personen. Dat tegenwicht van je folkorehoesje is prachtig.
    En de w, euh geen idee.
    Geniet van het plannen en vooral van een heerlijk zorgeloze vakantie, waar het ook mag zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig hoesje, mooie kleur combi ook! Ik krijg volgende week dezelfde E-reader. Ik heb alvast drie nieuwe titels genoteerd om te lezen. De rest van je stapeltje favo's staat al in de kast. ;)

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.